انصاری، باقر (1397 ش)؛ حقوق رسانه؛ تهران: سمت.
بیچرانلو، عبدالله، سیدهراضیه یاسینی و بهناز جلالیپور (1401 ش)؛ «تفاوتهای شکلی و معنایی در پوشش زنان مجری شبکههای سیما در تلویزیون و اینستاگرام»؛ فصلنامۀ زن در فرهنگ و هنر، دورۀ 15، ش3.
حایک، مریم (1398 ش)؛ «الگوسازی فرهنگی در برنامههای گفتوگومحور؛ بررسی موردی: برنامۀ زندهرود شبکۀ اصفهان»؛ فصلنامۀ مطالعات رسانهای، دورۀ 14، ش 1.
دالگرن، پیتر (1396 ش)؛ تلویزیون و گستره عمومی؛ ترجمه: مهدی شفقتی؛ تهران: سروش.
ذکایی، محمد (1381 ش)؛ «نظریه و روش در تحقیقات کیفی»؛ فصلنامۀ علوم اجتماعی، دوره 9، ش 1.
راودراد، اعظم (1380 ش)؛ «تغییرات نقش زن در جامعه و تلویزیون»؛ فصلنامۀ پژوهش زنان، ش 1.
راودراد، اعظم (1385 ش)؛ «تفاوت رسانههای خصوصی و دولتی/ عضو هیئت علمی دانشگاه: کنترل رسانۀ خصوصی کاملاً در اختیار خود آن نیست»، بازیابی در 22، بهمن، 1400، از خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»:
https://www.isna.ir/news/8506-03214/
سجودی، فرزان (1398 ش)؛ نشانهشناسی کاربردی؛ تهران: علم.
سفیری، خدیجه و فاطمه منصوریان راوندی (1394 ش)؛ «کلیشههای جنسیتی و سلامت اجتماعی»؛ فصلنامۀ مطالعات اجتماعی - روانشناختی زنان، دوره 13، ش 2.
صادقی فسایی، سهیلا و شیوا کریمی (1384 ش)؛ «کلیشههای جنسیتی سریالهای تلویزیونی ایرانی (سال 1383)»؛ فصلنامۀ پژوهش زنان، ش 3، پیاپی 13.
فوزی، یحیی (1387 ش)؛ «زنان و حکومت دینی در ایران: بررسی پیامدهای گفتمان انقلاب اسلامی در مورد جایگاه سیاسی - اجتماعی زنان در ایران»؛ پژوهشنامۀ متین، ش 39.
فیسک، جان (1386 ش)؛ درآمدی بر مطالعات ارتباطی؛ ترجمه: مهدی غیرایی؛ تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
کروتی، دیوید و ویلیام هوینس (1391 ش)؛ رسانه و جامعه؛ صنایع، تصاویر و مخاطبان؛ ترجمه: مهدی یوسفی و رضا مرزانی؛ تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
گولومبوک، سوزان و فیوش رابین (1384 ش)؛ رشد جنسیت؛ ترجمه: مهرناز آرای؛ تهران: ققنوس.
گیویان، عبدالله و محمد سروی زرگر (1388 ش)؛ «بازنمایی ایران در سینمای هالیوود»؛ تحقیقات فرهنگی ایران، دورۀ 2، ش 4.
معینیفر، حشمتالسادات (1388 ش)؛ «بازنمایی کلیشههای جنسیتی در رسانه: مطالعۀ موردی: صفحه حوادث روزنامه همشهری»؛ فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، ش 3.
منتظرقائم، مهدی (1401 ش)؛ درآمدی بر مطالعات تلویزیونی؛ تهران: سمت.
منتظرقائم، مهدی و محمدحسین یادگاری (1394 ش)؛ «مطالعۀ بازنمایی حجاب، پوشش و آرایش هنرپیشگان زن در پوسترهای فیلمهای سینمای ایران و مطابقت آن با سیاستگذاری فرهنگی سه دولت (سازندگی، اصلاحات و اصولگرا): به روش رهیافت گفتمانی استوارت هال»؛ دوفصلنامۀ علمی - پژوهشی دین و ارتباطات، دوره 22، ش 2.
منتظرقائم، مهدی و حسین مهربانیفر (1394 ش)؛ «برنامههای گفتگومحور تلویزیونی و چگونگی آن در نظام رسانهای آمریکا و ایران واکاوی اقتضائات، ضرورتها و بایستهها»؛ فصلنامۀ رسانه، س 26، ش 3.
مهدیزاده، سیدمحمد (1387 ش)؛ رسانهها و بازنمایی؛ تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
ویلیامز، کوین (1392 ش)؛ فهم نظریه رسانهها؛ ترجمه: احسان شاهقاسمی و گودرز میرانی؛ تهران: جامعهشناسان.
هیونز، تیموتی و آماندا. دی لاتز (1396 ش)؛ فهم صنایع رسانهای؛ ترجمه: احسان شاهقاسمی؛ قم: لوگوس.
Alozie, Emmanuel C. (2010). Advertising and Culture: Semiotic Analysis of Dominant Symbols Found in Nigerian Mass Media Advertising. Creative Communications, 1-22.
Goffman, Erving. (1988). Gender advertisements. New York: Harper & Row.
Hutasuhut, Layan Mahmud; dan Seni , Bahasa Fakultas. (2009). LANGUAGE, CULTURE AND SOCIETY: A THEORETICAL ANALYSIS OF STUART HALL'S REPRESENTATION AND SIGNIFYING PRACTICES. Universitas Negeri Medan, 1-6.
Hall, Stuart. (1997). Representation: cultural Representations and signifyinf peactices. London: Sage Publications.
Stangor, Charles. (2016). Social Groups in Action and Interaction. New York: routledge.
Williams, Kipling D; Karau , Steven J. (2012). Understanding Individual Motivation in Groups: The Collective Effort Model. In M. E. Turner (Ed.), GROUPS AT WORK: THEORY AND RESEARCH (pp. 113-142). New York: Routledge.