قرآن
نهج البلاغه؛ ترجمه: محمد دشتی(1379 ش)، قم: بضعه الرسول.
افشانی، سیدعلیرضا، سیدپویا رسولینژاد، محمد کاویانی و حمیدرضا سمیعی (1393 ش)؛ «بررسی رابطه سبک زندگی اسلامی با سلامت اجتماعی مردم شهر یزد»؛ دوفصلنامه علمی - پژوهشی مطالعات اسلام و روان شناسی، سال هشتم، ش 4.
اکبرزاده جهرمی، سیدجمالالدین (1385 ش): «چشمانداز تغییرات در تلویزیون: تلویزیون تعاملی»؛ پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صدا و سیمای تهران.
اولیایی، منصوره (1396 ش)؛ پیشدرآمدی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی؛ قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
بشیر، حسن (1399 ش)؛ «تحلیل خبری - ارتباطی بحران کرونا و جامعه مخاطرهآمیز»؛ فصلنامه علمی رسانه، سال 31، ش 2.
توکلی، مرتضی و محمدرضا رسولی (1400 ش)؛ «طراحی مدل کیفی الگوی مصرف رسانهای بر سبک زندگی خانواده ایرانی»؛ فصلنامه علمی جامعه - فرهنگ - رسانه، سال 10، ش 40.
تن، آ. (1388 ش)؛ نظریهها و پژوهشهای ارتباطجمعی؛ ترجمه: نعیم بدیعی؛ تهران: همشهری.
ری شهری، محمد (1367 ش)؛ میزان الحکمه؛ قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
شریفی، احمدحسین (۱۳۹۱ ش)؛ «سبک زندگی به عنوان شاخصی برای ارزیابی سطح ایمان»؛ مجله معرفت فرهنگی اجتماعی، سال سوم، ش ۳.
شریفی، سعید، محمدمهدی مظاهری، اکبر اعتباریان و بدری شاهطالبی (1393 ش)؛ «خوشهبندی سبک زندگی مبتنی بر مصرف رسانهای، جامعهپژوهی فرهنگی»؛ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال پنجم، ش 3.
علیخواه، فردین و الناز رستمی (1390 ش)؛ «مصرف رسانهای و سبک زندگی (مطالعهای در بین شهروندان شهر تنکابن)»؛ علوم اجتماعی، سال هفتم، ش 1، پیاپی 28.
علیعسکری، عبدالعلی و رسول بختیار (1396 ش)؛ «راهبردهای تأسیس و توسعه تلویزیون تعاملی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»؛ فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال بیستوچهارم، ش 1، پیاپی 89.
غیاثوند، احمد (1390 ش)؛ سبک مصرف کتاب و وضعیت کتابخانههای عمومی در شهر تهران؛ تهران: جامعه و فرهنک.
فیاض، ابراهیم (1390ش)؛ کارکرد و تأثیرات رسانههای در برخی بحرانهای اجتماعی کشور در رسانهها و فرهنگ عمومی؛ تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
کاستلز، مانوئل (1380 ش)؛ عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ قدرت هویت؛ ترجمه: حسن چاوشیان؛ ج دوم، تهران: طرح نو.
کاظمیان، مهرداد، قربانعلی ابراهیمی و زهرا همتی (1393 ش)؛ «مصرف فرهنگی و عوامل مرتبط با آن؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه مازندران»؛ جامعهپژوهی فرهنگی، دوره 5، ش 2.
گیدنز، آنتونی (1378 ش)؛ تجدد و تشخص (جامعه و هویت شخصی در عصر جدید)؛ ترجمه: ن. موفقیان؛ تهران: نی.
لال، ج. (1379 ش)؛ رسانهها، ارتباطات، فرهنگ؛ ترجمه: مجید نکودوست؛ تهران: مؤسسه ایران.
مقام معظم رهبری (1391 ش)؛ «بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی»؛ در پایگاه اطلاعرسانی:
https://farsi. khamenei. ir/speech-content?id=21252
مککوایل، دنیس (1380 ش)؛ مخاطبشناسی؛ ترجمه: منتظرقائم؛ تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
مهدوی کنی، محمدسعید (1386 ش)؛ «مفهوم سبک زندگی و گستره آن در علوم اجتماعی»؛ فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، ش 1.
نجفی، زهرا (1397 ش)؛ «VOD، صدرنشین صنعت سرگرمی، نمایش خانگی»؛ مؤسسه رسانههای تصویری، ش 1.
Anderson, C. A. & Bushman, B. J. (2001). Effects of Violent Games on Aggressive Behavior, Aggressive Cognition, Aggressive Affect, Arousal, & Prosocial Behavior: A Meta-Analytic Review of the Scientific Literature. Psychological Science, 12, pp. 353-358.
Attride-Stirling, J. (2001) "Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research", Qualitative Research, Vol. 1, No. 3, Pp. 385-405.
Bellina, L. , Missoni, E. (2009). Mobile cell-phones (M-phones) in telemicroscopy: increasing connectivity of isolated laboratories. Diagnostic Pathology. 2009, 4: 19.
Braun, V. & Clarke, V. (2006) "Using thematic analysis in psychology", Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No. 2, Pp. 77-101.
Dijk, J. V. ; Heurelman, A. & Peters, O. (2003). Interactive Television or Enhanced Television? The Dutch Users Interest in Application of ITV via Set-top Boxes. Annual Conference of the International Communication Association. Sundiego.
Jansson, A. (2002). The Mediatization of Consumption. Towards An Analytical Framework of Image Culture. Journal of Consumer Culture, 2, pp. 5-31.
Jenkins, H. (2004). ‘The Cultural Logic of Media Convergence’, International Journal of Cultural Studies, Vol. 7, No. 1.
Katz-Gerro, Tally and Oriel Sullivan (2010). ‘Voracious Cultural Consumption: The Intertwining of Gender and Social Status’, Time and Society, Vol. 19, No. 2.
Kellner, Douglas (1995). Media Culture: Cultural Studies, Identity and Politics between the Modern and the Post-modern, London: Routledge.
King, N. & Horrocks, C. (2010) Interviews in Qualitative Research, London: Sage.
Meikle, G. & Sherman, Y. (2012). Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life, Palgrave Macmillan.
Rasheed, Gaber. (2015). Fast-food advertising in social media. A case study on Facebook in Egypt, Journal of Business and Retail Management Research (JBRMR), 9(1): 52-63.
Riesman David, Glazer Nathan, Denney Reuel (2001). The lonely crowd: a study of the changing American character. Yale University Press.
Van Dijk, Jan. (2012). The Network Society, Social Aspects of New Media (3th Edition). London, Thousand Oaks CA, New Delhi: Sage.
Wei, Ran (2006) "Lifestyles and new media: adaption and use of wireless communication technologies in china", (page 991-1008), www, sage publications. com.