رضوانی، حمیدرضا و امیررضا روحانی (1390 ش)؛ «ارائه الگویی برای گونهشناسی مدلهای کسبوکار الکترونیکی کوچک و متوسط ایران»، علوم مدیریت ایران، دورۀ 6، ش23.
صدیقی، یوسف (1395 ش)؛ «ارزیابی آینده طراحی مدلهای تجارت الکترونیک وبسایت»؛ پایاننامه دکتری، پژوهشگاه مهندسی بحرانهای طبیعی شاخصپژوه، اصفهان.
رشیدی، حسن و زین العابدین رحمانی (1392 ش)؛ :«برند و تاثیر آن بر وفاداری مشتری»؛ مجله اقتصادی، شماره 9 و 10، آذر و دی 1392، صص 65-80.
محمدیان، محمود، امیر روحانی، علی هاشمزهی و مجتبی کریمیان (1394 ش)؛ «عوامل مؤثر در انتخاب مدلهای کسبوکار الکترونیکی کوچک و متوسط در ایران»؛ مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، دورۀ 3، ش 12.
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (1399)؛ گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در:
نیرومند، پوراندخت، محبوبه رنجبر، محمدرضا سعدی و میراحمد امیرشاهی (1391 ش)؛ «شناسایی و طبقهبندی مدلهای کسبوکار موبایل مبتنی بر رویکرد فراترکیب»؛ مدیریت فناوری اطلاعات، دورۀ 4، ش 10.
Abdollahi, G., & Leimstoll, U. (2011). A classification for business model types in e-commerce: AMCIS.
Casadesus-Masanell, R., & Ricart, J. E. (2010). From Strategy to Business Models and onto Tactics. Long Range Planning, 43(2-3), 195–215.
Chaffey, D., & Smith, P. R. (2013). Emarketing excellence: Planning and optimizing your digital marketing (4th ed.). London, New York: Routledge.
Dubosson-Torbay, M., Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2002). E-business model design, classification, and measurements. Thunderbird International Business Review, 44(1), 5-23.
Giesen, E., Berman, S. J., Bell, R., & Blitz, A. (2007). Three ways to successfully innovate your business model. Strategy & Leadership, 35(6), 27-33.
Lanzolla, G., & Markides, C. (2021). A Business Model View of Strategy. Journal of Management Studies, 58(2), 540–553.
Laudon, K. C., & Traver, C. G. (2017). E-commerce: Business, technology, society (Twelfth edition). Boston: Pearson.
Osterwalder, A. (2013). Business model generation: A handbook for visionaries, game Changers, and challengers. Somerset: Wiley.
Patel, T., Patel, A., Patel, O., Patel, A., & Hingrajiya, K. (2020). A Review Paper on E-commerce Business, 13, 6–12.
Timmers, P. (1998). Business Models for Electronic Markets. Electronic Markets, 8(2), 3–8.
Turban, E., King, D., Lee, J. K., Liang, T.-P., Outland, J., & Turban, D. C. (2018). Electronic Commerce 2018: A Managerial and Social Networks Perspective (9th ed. 2018). Springer texts in business and economics. Cham: Springer International Publishing; Imprint: Springer.
Wang, Y., Jia, F., Schoenherr, T., & Gong, Y. (2018). Supply Chain-Based Business Model Innovation: The Case of a Cross-Border E-Commerce Company. Sustainability, 10(12), 4362.
Reinsch, L. (1991). What is business communication?. The Journal of Business communication (1973), 28(4), 305-310.