آﺳﺎ ﺑﺮﮔﺮ، آرﺗﻮر (1389 ش)؛ نقد فرهنگی؛ ترجمه: حمیرا مشیرزاده؛ ﺗﻬﺮان: ﺑﺎز.
بارت، رولان (1380 ش)؛ «اسطوره در زمانه»؛ ترجمه: یوسف اباذری؛ فصلنامه ارغنون، ش 18.
بشیر، حسن و نادر جعفری هفتخوانی (1386 ش)؛ «درآﻣﺪی ﺑﺮ ﻛﺎرﺑﺮد نشانهشناسی در تحلیل پیامهای تبلیغاتی: مطالعۀ موردی: آگهیهای مطبوعاتی»؛ نشریه اندیشه مدیریت، س 1، ش2.
چندلر، دانیل (1394 ش)؛ معنی نشانهشناسی؛ ترجمه: مهدی پارسا؛ تهران: سوره مهر.
خادمیان، طلیعه و نیره مبارکیفرد (1391 ش)؛ «بررسی جامعهشناختی علل تأثیر تبلیغات بر میزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال)»؛ مجله جامعهشناسی مطالعات جوانان، ش 5.
دوسوسور، فردینان (1387 ش)؛ دوره زبانشناسی عمومی؛ ترجمه: کورش صفوی؛ تهران: هرمس.
سلبی، کیت و ران کاودری (1380 ش)؛ راهنمای بررسی تلویزیون؛ ترجمه: علی عامری مهابادی؛ تهران: سروش و کانون اندیشه اداره پژوهشهای سیما.
فاضلی، محمد (1382 ش)؛ مصرف و سبک زندگی؛ قم: صبح صادق.
فردینی ترکنژاد، زهرا (1392 ش)؛ «بررسی عوامل مؤثر بر جلب توجه مصرفکنندگان در بیلبوردهای تبلیغاتی»؛ پایاننامه گروه مدیریت بازرگانی، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
فیسک، جان (1380 ش)؛ «ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن»؛ ﺗﺮﺟﻤﻪ: ﻣﮋﮔﺎن ﺑﺮوﻣﻦ؛ ارﻏﻨﻮن، ش 19.
مسعودی، امیدعلی (1389 ش)؛ «نقد تفسیر و مقالهنویسی»؛ جزوه درسی دوره کارشناسی روزنامهنگاری، دانشگاه سوره دانشکده فرهنگ و ارتباطات.
مهدوی کنی، محمدسعید (1386 ش)؛ «مفهوم سبک زندگی و گسترۀ آن در علوم اجتماعی»؛ قصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، ش 1.
Chandler,Daniel (1994),Semiotics for Beginner, [www document]URLhttp ://www.Uber.ac .uk/media/Documents/s4B/semiotic:html:[2002].
Dogan,T. (2010). The effect of psychodrama on yong adults attachment styles. The Arts in psychotherapy,37,2.
Leo, B. Hendry & et al. (1998). Youth Lifestyles and Society: A Class Issue. Sage Publications,p10.
Lithgow, D. (1999), The Effectiveness Use of Billboard as a Communication Tool. Rowan University.
Saussure, Ferdinand de.(1972), Cours de Linguistique Générale. edited by Tullio de Mauro. Paris: Payot.